> <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Основні принципи роботи педагога у класах, де навчаються діти з особливими освітніми потребами

1.Навчання має бути активним.
2.Діти повинні мати можливість вибору, необхідно розвивати у них критичне мислення, підштовхувати до сприйняття самостійних рішень і активного навчання.
3.Тактовність – найважливіша умова в роботі.
4.Задовольняйте індивідуальні освітні потреби, використовуйте творчі й оригінальні методи заохочення дітей до мислення та навчання.
5.Установлюйте партнерські, близькі стосунки з родинами дітей і заохочуйте їх до активної участі у педагогічному процесі, щоб школа і сім’я спрямовували свої зусилля в одному напрямі.
6. Завжди пам’ятайте, що у дітей набагато схожого, ніж відмінного, незалежно від їхнього стану й потенціалу. 

 

Практичні рекомендації батькам по підготовці дітей до ЗНО

  В кожній сім’ї, де є випускник, починаються переживання: «екзамени ідуть, душа протестує...». Ці слова, написані ще на початку ХХ століття актуальні для випускників та їх батьків і сьогодні.
  Атмосфера в сім’ї випускника в наш час є головним фактором успішної адаптації до підготовки та проходження ДПА та ЗНО, до соціально-психологічної адаптації в новій соціальній ситуації. В такій ситуації батьки повинні, перш за все, вміти володіти собою, розуміти емоційний стан своєї дитини, допомогти йому звільнитися від негативних емоцій, бути відповідальним, сильним, активним і в той же час, тактовним та чуйним. Батьки повинні допомогти випускнику в розвитку позитивного ставлення до себе шляхом уважного відношення, стимулювання його діяльності, створити атмосферу доброзичливості.
  Пам’ятайте, що відсутність позитивного стимулювання та перевага негативної оцінки з боку батьків в процесі підготовки до ДПА та ЗНО випускника викликає почуття внутрішньої незахищеності, невпевненості в собі та страху перед майбутніми випробуваннями.
  Для випускника є дуже важливою ваша психологічна підтримка, якщо він недостатньо гарно пройде ДПА та ЗНО та не вступить до ВНЗу. У випадку невдачі він гостро відчуває почуття розчарування, образи, вини за невиправдані надії батьків. Допомогти дитині вийти з цієї ситуації можете тільки, сприйміть її самі та допоможіть це зробити і дитині.
  Щоб допомогти дитині підготуватися до іспитів, спробуйте змоделювати ситуацію випробувань разом з ним. Для цього поспілкуйтеся з випускниками минулих років, їх батьками, відвідайте ВНЗ, до якого буде вступати ваша дитина.
  Підберіть найбільш оптимальні рішення ситуацій, які можуть виникнути під час ДПА та ЗНО, враховуючи індивідуально-психологічні та фізіологічні особливості вашої дитини. Знайти зараз літературу з аутотренінгів, саморегуляції, ауто релаксації не має проблеми. Якщо є така можливість, відвідайте психолога та виконуйте його рекомендації.
  Життя без проблем не буває, тому у кожної людини є проблеми. Вирішивши одну, людина зіткається з іншою. Вміння сконцентруватися на позитивному в будь-якій ситуації допоможе заспокоїтися, зорієнтуватися та знайти вірне рішення, зменшити суб’єктивне значення проблемної ситуації.
  Наприклад, скажіть: « Це для мене не так важливо, як здоров’я моєї дитини, як благополуччя моєї родини. Нічого страшного не відбулося! Все можливо виправити! »
  Дуже багато можна досягнути, якщо в своїх діях керуватися принципами: «Я повинен!», «Я можу!». Людина налаштовує себе на успіх, здійснюючи дії само орієнтації на досягнення успішного результату.

 

Поради батькам

1.Не переживайте про кількість балів, які отримає дитина на ДПА та ЗНО, не критикуйте дитину після іспитів.
2.Поясніть дитині, що кількість балів не є досконалим виміром її можливостей.
3.Не збільшуйте тривогу дитини напередодні іспитів – це може негативно вплинути на результати тестування.
4.Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре.
5.Посилюйте їх впевненість у собі. Так як чим більше дитина боїться невдачі, тим більш вірогідніше вона зробить помилки.
6.Спостерігайте за самопочуттям дитини, адже ніхто, окрім вас, не зможе вчасно побачити і попередити погіршення стану дитини, яке є наслідком перевтоми.
7.Контролюйте режим підготовки дитини, слідкуйте за тим, щоб не було перевантажень, поясніть, що вона повинна обов’язково чередувати заняття та відпочинок.
8.Забезпечте вдома зручне місце для занять та слідкуйте, щоб ніхто з домашніх не заважав.
9.Зверніть увагу на харчування дитини. Такі продукти, як риба, творог, горіхи, курага стимулюють роботу головного мозку.

Ваша дитина упирається?

Що робити:

Вмійте відмовити так, щоб дитина не покладалась на відміну рішення.

Вмійте відокремити все погане від гарного, що є в дитині.

Спробуйте подивитись на світ очима дитини.

Щоб дитина щось робила з задоволенням — їй повинно бути цікаво.

Покажіть дитині, що ви засмучені.


Що не робити:

Не починайте суперечки.

Ви самі перетворюєтесь в дитину.

Не робіть з дитини піддослідного кролика.

Не уникайте дрібниць: саме вони радують та засмучують.

Не примушуйте силою.

 

Ваша дитина погано вчиться?

Що робити:

Зверніть увагу на те, що дитині вдається краще.

Приділіть дитині більше часу.

Знайдіть свій щоденник та полистайте його.

Просто поговоріть з дитиною, настройте на те, що треба тільки трішки більше постаратися.

Вранці, відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіху.

 

Що не робити:

Не дорікайте успіхами інших дітей.

Не насміхайтесь над невдачами дитини.

Не потрібна надмірна жалість до дитини.

Не читайте нотацій.

Дитина і так все розуміє.

 

Ваша дитина говорить неправду?

Що робити:

Навчіть дитину, зробивши помилку, виправляти її.

Покажіть на своєму прикладі, що правда завжди краще.

Дайте можливість дитині вчитися на своїх помилках.

Коли ви бажаєте щось для себе уяснити, перевірити, зробіть так, щоб малюк цього не знав.

Покажіть дитині, що ви її любите не за досягнення, а за те, що вона є.

 

Що не робити:

Не піддавайте на велике випробування її чесність.

Не захищайте дитину від наслідків її помилок.

Не залякуйте дитину.

 

Почуйте серцем голос Вашої дитини

· Окрім їжі, дайте мені тепло сердечність, безпечний спокій і вашу любов.

· Дозвольте втішатися моїми замислами у цьому дивному світі постійних змін.

· Дозвольте у міру своїх сил сідати, соватись, вставати, ходити, бігати, лазити, скакати.

· Не кажіть, що я співаю, бавлюся чи експериментую «Забагато, задовго, зачасто”.

· Дозвольте мені ставити питання і отримувати чесні відповіді, а також експериментувати, шукати і досліджувати.

· Не ідентифікуйте ваші почуття і думки з природними потребами мого організму.

· Не карайте мене, коли я й так переживаю за невдачі, сама ж бо невдача є вже карою для мене.

· Говоріть до мене серцем, очима, посмішкою, вашими руками: ваші слова не завжди мені зрозумілі.

· Нехай довкола мене живуть гарні і лагідні люди.

· Нехай тут царює мир – передумова мого розвитку.

· У вашій хаті відпустіть мені у власність один куточок і частину вашої уваги та вашого часу.

· Навчіть мене розуміти й відчувати красу і тішитися – радіти з усього, хоч би навіть і з найбільшою дурнички.

· Підтримуйте та заохочуйте мене до праці, навіть і тоді, коли я роблю ще сотні помилок.

· Будьте терплячі до мого безладдя, я ж бо є тільки дитиною і учнем.

· Надайте і мені частину відповідальності, вимірену до моїх сили і моїх можливостей.

· Навчіть мене брати участь у забаві, зайнятті і праці.

· Зважайте на мої забави і з них робіть висновки, як даватиму собі раду із життя і його труднощами.

· Коли загадаєте мені зробити це або те, скажіть також «як” і «чому”.

· Учиніть усе, щоб я відчувала свою значимість і потрібність для вас, своє місце у планах вашої родини та школи.

· Будьте до мене доброзичливі та лояльні, щоб я навчалася відплачувати іншим людям тим самим.

· Покажіть, як дотримувати обіцянки, слова.

· Не думайте про мене лише як про немовля, коли я хочу рости і бути великою.

· Нехай ніколи не боюся втратити Вашу любов.Не накидайте мені Ваших переляків і острахів.

· Допоможіть мені потроху перемагати біль і марні забаганки, і тішитися майбутніми радощами.

· Навчіть мене рівноваги, коли ви на мене гніваєтеся, але не боятися гніву, коли він справедливий і виправданий.

 

 

 

Річний план

Presets
Main Style
Patterns
Accent Color
Apply